zondag 10 juni 2012

Revanche

Na de disqualificatie van de NK Junioren had ik meteen de a-competitie wedstrijd op mijn planning gezet. Hier zou ik revanche gaan nemen. Zondag na de NK had ik keihard getraind om alle frustratie eruit te lopen en hoe verder de week vorderde hoe lekkerder ik ging lopen. Ook kreeg ik er steeds meer vertrouwen in. Toen ik vandaag opstond had ik er dus super veel zin in!

Voor mezelf stond er vrij veel druk op deze wedstrijd, maar toen we bij av Suomi aankwamen bleek het een heel rustig wedstrijdje te zijn en eigenlijk deed dat me wel goed. Een half uurtje van te voren deed ik mijn voorbereiding en op het laatst wat versnellingjes. Maar ergens in me had ik nog wat verborgen woede en meteen na het startschot (waar ik overigens nog een beetje in stond te trillen) kwam het tot ontwaken. Mijn eerste 200m ging voor mij doen ontzettend hard. 25sec. was de snelste opening tot nu toe en ik had al mijn concurrenten al bijgehaald. Na 250/300m was het niet te voorkomen dat ik zou verzuren, maar dat was bekend. Ik viel stil, maar niet helemaal. Zij aan zij kwam ik met baan 4 over de finish en het was een super goede tijd! 53,67 stond op de klokken, maar dat was net voor de ander. Toch mocht mijn tijd er zeker ook wezen; 53,75!! 1,01sec. van mijn PR af.
Eindelijk is de druk eraf en het voelt heerlijk! Volgende vrijdag ga ik het op de 800m proberen bij de trackmeetings in Utrecht, dus ik ben heel erg benieuwd!
Jeroen trouwens ook weer een PR van 4,25 op de 1500m. Weer 3sec. eraf voor hem!

Results

Geen opmerkingen:

Een reactie posten