zaterdag 16 juni 2012

Weer een PR!

Toen ik gister de TV had aanstaan zag ik achtereenvolgens toernooien die afgelast werden. Eerst de WTP in Birmingham (tennis), daarna de ATP in Queens (ook tennis) en vervolgens ook nog eens de EK-wedstrijd van Oekraine-Frankrijk die werd stilgelegd. Gelukkig viel het allemaal mee in Nederland. Bij de nieuwe baan in Utrecht (Maarschalkerweerd) stond alleen een licht briesje en viel er af een toe een spatje regen naar beneden. Een goede kans op snelle tijden dus! Vooral toen ik erachter kwam dat ik in de serie liep met Jelmer van der Linden (2,00,88) en Lars Remijn (2,03,53). Ook Rutger liep in die serie, dus dat beloofde een spektakel te gaan worden!
 Ik had een les geleerd van mijn wedstrijd van vorige zondag (waar ik een dip PR op de 400m liep) en probeerde zo goed mogelijk hetzelfde ritueel toe te passen. Dat betenkende dat ik op dezelfde tijd voor de wedstrijd at, even lang voor de wedstrijd begon met inlopen en ook dezelfde oefeningen deed. De benen voelden goed en ik het enige wat ik voelde was een positieve spanning. Misschien was het enige nadeel wat ik had dat ik in baan 8 startte en moeilijk kon inschatten waar ik in het veld zou openen. Gelukkig stond ik daar niet als enige. Meteen na de start moest ik meters prijs geven. Dit was niet de bedoeling en ik moest ontzettend aanzetten om mijn mede-baan8-loper in te halen. Dit lukte uiteindelijk en ik kwam als 5e op het rechte stuk. Na 200m stond daar mijn coach van de dag (Jeroen) en die riep 28sec. Perfect volgens plan was dat! Het tempo zakte ietwat in, maar dat was eigenlijk ook de bedoeling. Ik hield goed stand en we kwamen 58 door. Ook dit was weer perfect. Tot nu toe liep ik erg makkelijk en voelde het alsof ik het wel zou kunnen volhouden, maar dit bleek al gauw niet waar te zijn. Door de vele snelheid-trainingen & wedstrijden die ik afgelopen periode had gedaan, was het waarschijnlijk moeilijk geworden voor mij om de tweede ronde door te knallen en na 550m merkte ik dit, toen Lars voorbij kwam zetten. De 600m doorkomst bracht nog wel hoop, want dit was 1.30 en was maar 1sec. langzamer dan de planning. Met een goed eindschot zou het nog een dik PR kunnen worden, maar dit zat er niet meer in. Ik wilde heel graag, maar de benen werkten tegen, want deze verzuurden volledig en ik viel bijna stil. Ik voelde Rutger naderen, maar gelukkig bleef ik hem nog een fractie van een seconde voor.
 Het was verre van een super race, maar werd wel weer een dik PR van 2,04,08 (oud was 2,05,46). Ook Jelmer (2,01,89), Lars (2,02,92 = PR) en Rutger (2,04,25 = PR) liepen super goede tijden, dus we hadden er inderdaad een spektakel van gemaakt met 3 op 4 PR's!
Resultaten zijn hier te vinden.

Er was ook nog een leuke foto gemaakt (ik helemaal links en Rutger in baan 7)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten