zaterdag 17 maart 2012

Teleustelling verwerken en op naar het baanseizoen!

Vanmiddag om half 2 startte ik aan de 5km in Reeuwijk. Ik was goed in vorm en alles klopte. Alleen de race hoefde alleen nog maar gelopen te worden! Ik startte, moest wat mensen voorbij en na zo'n 300m liep ik in de voorste groep van de wedstrijd. Het ging hard, maar het voelde goed. Ik liep 3e positie en had zo helemaal geen last van de wind, alhoewel die niet duidelijk aanwezig was. We waren al bij de eerste kilometer.
Deze ging in 3,20!
Ik was te snel gestart. Hopelijk zou ik hier later in de wedstrijd geen last van krijgen. Ik kreeg er een beetje een dubbel gevoel van. Ik werd een beetje bang om in te storten, maar tegelijkertijd ook blij met zo'n snelle makkelijke doorkomst. Ik besloot ietsje gas terug te nemen voor de zekerheid. Ik liet de kopgroep gaan. Ik zakte een beetje door het veld heen. Het gevolg hiervan was dat ik geen lekker ritme meer liep.
De 2e kilometer ging eigenlijk te langzaam; 3,37.
Dat was niet de bedoeling. Voor de tijd die ik wilde lopen moest ik gemiddeld 3,30 lopen en met zo'n doorkomst op dit moment zou ik er niet komen. Ik wilde versnellen, maar het ging niet. Ik voelde mijn energie wegvloeien en mijn benen werden steeds zwaarder. Het liep niet. Kwam dit door de eerste km? Of had ik gewoon mijn dag niet? Ik wist dat ik in goede vorm was, maar het kwam er niet uit. Ik was al conclusies aan het trekken tijdens de wedstrijd. Dat had ik niet moeten doen. Mijn tempo zakte steeds meer en het werd een helletocht. Mijn benen begonnen nu zelfs te verkrampen. Het was nu alleen maar zaak de wedstrijd uit te lopen en verder te trainen voor het baanseizoen.
Mijn eindtijd was uiteindelijk 19,42. Daar hoeven geen conclusies uit getrokken te worden. De laatste 3km waren geen toonbeeld uit hoe ik kon presteren.
Ik blijf veel vertrouwen houden voor het baanseizoen. Ik ben in topvorm. Dit bleek helaas niet uit deze wedstrijd. Maar ik weet het. Mijn trainingen gaan beter dan ooit en ook mijn ochtendhartslag, slaap en gewicht zijn elke ochtend perfect! Het gaat er binnenkort uit komen. Dat weet ik zeker. Let maar op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten