zaterdag 31 maart 2012

Eerste test van het seizoen

Vandaag ging ik mezelf voor het eerst echt testen voor het komende baanseizoen. Bij de Openingswedstrijd in Veenendaal ging het gebeuren. Het plan was om de eerste ronde ongeveer 1,04 te starten en daarna door te versnellen om vervolgens te kijken waar ik uit zou komen.
Het was vergeleken met de vorige dagen, jammer genoeg, een koude dag met heel wat wind. Gelukkig was het maar een test, dacht ik. De tijd deedt er niet toe, maar het was toch de eerste baanwedstrijd en dat bepaalt wel met welk gevoel je het seizoen in gaat.
Ik had mezelf goed opgewarmt. Toen nam ik eens een blik op mijn tegenstanders. Het zag eruit dat ik ze in de tweede ronde ik kon pakken. Ik voelde me sterk.
We mochten achter de streep plaatsnemen... en.. Bam! We waren gestart. Ik op de 3e positie. Meteen voelde ik dat het harder ging dan verwacht. Ik liet me te erg meeslepen. Dat was niet de bedoeling.. Ik liet de nummer één weglopen. Ook liet ik een klein gaatje vallen met 2. Hierdoor zou het misschien nog in de buurt van die 1,04 zijn. We draaiden het rechte stuk op met wind mee. Dat ging makkelijk!  Ik rolde naar de nummer 2 toe en ging er ook meteen overheen. 400m. 1,02 werd er geroepen. Gemengde gevoelens had ik. Harder dan de bedoeling was, maar het ging makkelijk dus een PR zat er in! Ik versnelde. Het ging opeens heel hard! Ik liep heel snel op de nummer 1 in. 300m te gaan! Nog dichterbij! Maar nu werd het zwaar. Ik verzuurde. Ik had mijn krachten overschat. Het gat was nog om en nabij de 5 meter, maar ik kreeg het maar niet dicht. Gelukkig, we kregen de wind nu in de rug! Maar de jongen voor mij gaf ook niet op. Allebij waren we kapot en met mijn verzuurde benen was ik al lang blij dat ik vooruit kwam. Daar was de finish. Verloren. Jammer. Mijn tegenstander had ik zwaar onderschat. Gelukkig hadden we er wel een mooie race van gemaakt.
2,05 hoorde ik van alle kanten geschreeuwd. Een PR!!  Een heel mooi begin van het seizoen. Ik had gewoon doorgetraind afgelopen week en de wind hielp zeker ook niet mee. Dit geeft vertrouwen!

Uiteindelijk 2,05,9 : Uitslag
Ook nog een mooie foto:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten