maandag 9 april 2012

Marathon Utrecht

Vandaag was de marathon Utrecht! Ik liep de 5km samen met bijne het hele URT (sommigen liepen nog de 10km of de halve marathon). Het was voor mij geen piekpunt, maar wel leuk om te lopen.

Ik ging weg op een schema van 18min. Dit zou ik prima moeten halen met de vorm van de laatste tijd. Ik startte samen met mijn vader in precies het goede tempo. Dit ging erg makkelijk en ik maakte al plannen voor mijn versnelling. Na één kilometer dunde de groep iets uit, want we kregen de wind tegen. Ik volgde makkelijk. We liepen in diezelfde snelheid door richting het keerpunt. Ik zag de eerste gekeerden op hun weg terug. Nu keerde ik. Precies in 9min. Perfect! Ik wilde net mijn versnelling gaan inzetten, maar...... opeens voelde ik mijn maag opspelen. Ik had opeens geen energie meer. Hier hield het voor mij op. Ik liep nog wel door, maar werd door verscheidene lopers gepasseerd. Ook door mijn vader die de groep, waar ik aanvankelijk deel van uit maakte, had laten lopen. Ik stond geparkeerd. Erg teleurstellend, omdat ik in een supervorm verkeer! 

Gelukkig zit het cross- en wegseizoen er voor mij op. Nu kan ik weer gaan doen wat ik het leukst vind. Lekker snel lopen op de baan!

Mijn eindtijd was uiteindelijk: 19.05!
Dit waren de overige uitslagen van het URT (en mijn vader) op de 5km:
Jurjen Polderman 15.01
Guus Reijngoud 15.14
Fenno Polderman  15.44
Bart Uiterwijk 15.46
Lars Cazander 15.53
Yared Stifanos: 15.58
Robert Planting: 16.08
Derrick Kazemier: 16.10
Jeroen Bakker: 17.51
Brechtje Kraan: 18.03
Florian Koopmans: 18.38
Jasper Koopmans: 19.05
Leo de Ree: 19.29
Loes Lavrijsen: 21.44
Nina van Eijk: 22.30
Karin Nieuwenhuijsen: 22.03

Geen opmerkingen:

Een reactie posten