zaterdag 14 april 2012

600m Nijmegen Instuif

Vrijdag de 13e

16.45 uur. We gaan opweg naar Nijmegen voor een 600m op de baan. We gaan vroeg weg, omdat er heel wat files blijken te zijn. Het weer is hier goed.
17.15 uur. We belanden in de eerste file.
17.30 uur. Het begint te regenen.
18.00 uur. Het regent nog steeds en we staan nog steeds in de file.
18.15 uur. Het begint eindelijk te rijden en het lijkt alsof we net op tijd komen om me nog in te schrijven.
18.25 uur. We zijn verdwaald en hebben geen idee waar de baan is.
18.30 uur. Iemand wijst ons de weg.
18.35 uur. Eindelijk zijn we er. Eigenlijk 5 minuten te laat, maar gelukkig kan ik nog inschrijven. Ik speld mijn nummer op en ga meteen inlopen, want ik start al om zeven uur.
18.40 uur. Het begint te stortregenen, dus ik ga naar binnen om even te schuilen.
18.55 uur. De regen komt nog steeds met bakken uit de lucht, maar toch ga ik naar buiten om mijn laatste paar versnellingen te doen.
19.05 uur. Er is verder nog niemand naar buiten gekomen, dus ik ga ook weer schuilen.
19.15 uur. Het regent nog steeds, maar er komt beweging in de organisatie, dus ik ga ook weer naar buiten om opnieuw met mijn versnelingen te beginnen. De baan ligt er slecht bij!
19.20 uur. Veel lopers zijn niet naar buiten gekomen voor de start vanwege de regen. Ze zeggen dat het over 10 minuten zal stoppen. Iedereen die wel klaar was mag weer naar binnen.
19.30 uur. De organisatie komt melden dat de 600m niet door gaat.
19.31 uur. De organisatie komt melden dat de 600m om half 9 wordt gelopen.
19.33 uur. De organisatie komt melden dat de 600m om 8 uur gelopen wordt.
19.35 uur. Ik ga rustig op een stoeltje zitten en wacht af. Wel zie ik dat het regenen is opgehouden.
19.50 uur. De 200m's die na ons op het programma waren, mogen eerst starten. Het blijkt dat de elektronische tijdswaarneming niet meer werkt. Er wordt dus op handtijd gelopen.
19.52 uur. De eerste serie van de 200m is gestart. Er is eindelijk echt beweging in gekomen, dus ik besluit om ook weer wat versnellingen te doen.
20.00 uur. Alle series zijn voorbij.
20.05 uur. We mogen eindelijk gaan staan voor de start.
20.12 uur. We staan al bijna 10 minuten stil en klaar om te starten. Niemand snapt waarom we niet weg mogen. Ik doe nog even wat oefeningen om niet te bevriezen.
20.15 uur. Eindelijk zijn ze er klaar voor. We mogen van start gaan.
20.16 uur. We zijn weg!!

Ik startte als 5e. Ik wist dat er heel wat snelle jongens bij liepen, dus dit was perfect. Ik voelde me, ondanks wat ik vandaag allemaal al had meegemaakt, sterk. We kwamen door op 200m, maar daar was geen tussentijd, doordat er handtijd geklokt werd. De jongens voor mij liepen hard door. Ik besloott ze te laten gaan en een beetje in te houden voor het laatste stuk. Bij 400m hoorde ik dat mijn tussentijd 58 sec. was. Dat was perfect!  Eigenlijk precies wat mijn plan was. Ik liep nog vrij makkelijk op dat moment, maar bij de 500m begonnen mijn benen zwaar te worden. Toch hield ik nog snelheid en ik pushde me door het laatste 50m heen. Dit was een goede test! Ondanks alles was ik zeer tevreden met mijn tijd van 1.30.02, waar we overigens ook nog eens 5min. op moesten wachten.

21.30 uur. Eindelijk kan ik avondeten.
23.30 uur. Eindelijk thuis!!
2 dagen later. Eindelijk de uitslag op internet.

Foto:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten