zondag 29 april 2012

Snelheidstest

Gisteren heb ik mezelf getest op snelheid. We stonden weer eens in de file, maar ik ga het niet weer helemaal beschrijven. Anders komt er meer van de reis dan van de wedstrijd op mijn blog te staan..
Toen we in de file belandden wist ik al dat ik de 150m zou missen, dus ik maakte me niet druk en focuste gewoon op de 300m die ik sowieso wel zou halen.

Toen ik was ingeschreven ging ik eerst nog eens rustig zitten en nam mijn eigen race door. Daarna ging ik buiten de baan een rondje inlopen. Toen ik daarmee klaar was begon daarna met wat oefeningen om mijn benen op spanning te zetten. Ik zag dat één van mijn grote tegenstanders op de 800m ook meedeed met dit sprintwerk. Koen Jansen, die normaal gesproken iets meer snelheid dan ik heeft. Wel wist ik dat ik goed in vorm ben, dus het was een perfect doel om naartoe te lopen (Hij liep in baan 3 en ik in 2).

Kleding gereedmaken.. Op uw plaatsen.. Ik doe nog een sprongetje en ga in mijn startblok zitten. Klaar.. Ik kom omhoog.. Pang. Ik ben weg! Koen Jansen was boven mij sneller weg, maar ik wist dat dit niet mijn sterke punt was. Het ging erg hard en ik had het idee dat ik zowat voluit liep. 'Zowat' inderdaad. Je moet perfect je krachten kunnen verdelen met zo'n korte, net niet volle-sprint-afstand. Dat wist ik. Ik startte dus niet voluit, maar net ietsje langzamer. Ik liep in de bocht heel langzaam naar Koen toe, maar het gat was nog groot. Toen we de bocht uitkwamen was het verschil nog 5 meter of misschien nog wel meer. Ik zag dat hij verzuurde en ik kwam nu wel snel dichterbij. Nog 50m te gaan en ik kwam dichter en dichter. 30m, 20m, 10m. Ik gaf echt alles!! Ik zat er bijna naast! Maar ik was net te laat! Ik deed mijn borst nog naar voren, maar hij was net te ver.  20m verder en ik had hem dik gehad, maar ja het was een 300m en geen 320m, dus er waren geen excuses mogelijk.

Wel ben ik erg tevreden, want ik ben goed vooruit gegaan op gebied van snelheid. Voor de 800m is dit een cruciaal punt en een 39,56 geeft dan erg veel vertrouwen voor het komende seizoen.
De resultaten zijn hier te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten