zaterdag 5 mei 2012

1e Trackmeeting Utrecht

Gister begon het baanseizoen echt! Ik deed mee aan de 800m aan deze eerste Trackmeeting. Mijn doel was om mijn PR goed aan te scherpen. Om een goede stap richting de 2min. grens te maken. Het was dichtbij huis, dus vandaag geen files of iets dergelijks (gelukkig!!).

Ik had een goede voorbereiding gehad en de benen voelden super. Ik was er klaar voor!
Ik zat in de 2e serie (van de 9). Baan 6. Ik deed nog even mijn laatste versnelling en keek naar de eerste serie. Nu was het mijn beurt. Ik moest aan de buitenkant van de 6e baan gaan staan, want een andere man stond binnenin. We startten. Ik was goed weg en ik had het gevoel dat ik goed op snelheid startte. Hier ging het echter fout. De man binnenin kwam terug en hierdoor moest ik de hele 1e 100m aan de buitenkant van de baan lopen. Extra meters dus..
Nu mochten we naar binnen. Ik was toch te langzaam weg. Al was het maar een heel klein beetje. Het scheelde heel veel! Ik kwam aan de staart van de groep in baan 3 te lopen. 200m. 28. 29 werd er geschreeuwd. Dit was goed, maar ik liep nu heel veel om in deze bocht. Ik moest nodig naar binnen, maar er was geen gaatje te vinden. 300m. Eindelijk werd de groep ietsje meer een lint. Ik kon eindelijk in een rechte lijn lopen. 400m. De klok stond stil op 59sec. Ik kwam ongeveer met 60/61 door. Hier haalde ik nog hoop uit. Het kon nog!
Ik had nog veel energie, maar ik wist dat het nog ver was. Ik durfde nog niet aan te zetten . 2 jongens voor mij vielen stil. Ik ging er voorbij, maar te langzaam. Met wat meer wedstrijdritme in de benen had ik hier vol door gezet. 600m. 1,32. Er kon ten minste nog een goede verbetering uitrollen. De benen verzuurden nog niet. De laatste 100m. Ik kon nog! Ik zette nog aan. Ik haalde nog eens 2 jongens in. Ik was te laat gegaan. 2,05,46 was mijn eindtijd. Ik was niet helemaal gesloopt. Er had meer in gezeten. Jammer. Ik weet gelukkig wel dat het kan. Dus volgende keer ga ik het gewoon doen!

Uitslagen: http://www.trackmeetings.nl/uitslagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten