zaterdag 19 mei 2012

Laatste test voor het NK

Gister en eergisteren testte ik mijn benen voor het laatst voor het NK Junioren over 2 weken.
Donderdag deed ik dat op een 400m in Gouda en de dag daarop liep ik een 400m in Wageningen.
Het doel was om mijn PR aan te scherpen naar onder de 54. Dit lukte niet, maar toch heb ik veel vertrouwen gehaald uit dit weekend en weet ik dat het op de NK gaat lukken!
De training van dinsdag ging dramatisch, dus ik wist niet wat ik in Gouda op de 400m moest verwachten. De eerste 200m ging erg goed. 26 laag kwam ik door. Daarna verzuurde ik helemaal en dacht ik dat het een slechte tijd zou worden. Dit viel uiteindelijk heel erg mee. Ik liep 13/100sec. langzamer dan mijn PR (54.89 dus). Geen toptijd, maar met een piek-voorbereiding richting NK gaat die 54 er zeker aan. 
Vrijdag ging het eigenlijk precies andersom. Ik was erg slecht weg en kwam waarschijnlijk een seconde langzamer door dan de dag ervoor, maar het tweede gedeelte ging een stuk beter. Ik verzuurde enigszins, maar ik kon toch nog een beetje doortrekken. Ik dacht dat de tijd beter was dan het uiteindelijke resultaat, want met 55.51 was ik natuurlijk totaal niet tevreden. 
Nu nog beide races combineren en het komt helemaal goed!

Verder waren er hele mooie resultaten van de URT'ers in Wageningen met o.a pr's voor Yared Stifanos op de 800m (1,55,61) en Jorit (8,05,15), Jarno (8,24,79), Lars (8,48,16) en Jeroen (9,44,58) op de 3000m.

Uitslagen zijn hier te vinden: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten