zondag 13 mei 2012

PR en een 1e plaats

Vrijdag liep ik een 400m bij een wedstrijd van het 'Gooi & Eemlandcircuit' in Amersfoort.
We waren ruim op tijd aangekomen. Nadat ik had ingeschreven ging ik even rustig zitten. Ongeveer een 30 à 35min. voor de start stond ik op en ging ik inlopen. In de buurt van de atletiekbaan is een park waar je lekker kan loslopen en tot jezelf kan komen, dus dat was perfect. Na een kwartiertje ging ik weer terug naar de baan en deed ik mijn spikes aan. Ik deed wat oefeningen en korte versnellingen. Toen zag ik dat ze de series bekend maakten, dus liep ik er snel naartoe. Jammer genoeg moest ik in baan 6 starten. Daardoor kon ik naar niemand toe kon lopen, omdat ze onder mij startten. Maar ik wist dat ik goed in vorm was, dus ik vergat het snel en zette mijn startblok goed. Ik deed nog 1 proef start en ging vervolgens achter mijn blok staan.
Gereedmaken. T-Shirt met lange mouwen uit.. Op uw plaatsen. Ik loop mijn blok voorbij, doe een sprongetje en ga langzaam zitten. Klaar. Kont omhoog. En 'bang'.
We waren weg. Snel probeer ik grote passen te maken, waardoor ik snel op snelheid te kom. Het voelt goed. Het tempo licht net onder mijn max. Op het rechte stuk wordt ik tot mijn verbazing al voorbij gelopen. Gaat het dan zo langzaam? 200m. Het hele veld ligt al voor mij. 26 wordt er geroepen. Toch niet zo slecht.. Goed eigenlijk. 'Nu doortrekken' zeg ik tegen mijzelf. Mijn benen worden wel zwaarder, maar gelukkig krijgen we nu het lichte briesje in de rug. Ik liep richting de loper in baan 5. Die viel helemaal stil. Het laatste rechte stuk! Het werd zwaarder en zwaarder, maar ik behield mijn snelheid nog enigszins. Finish. Geen 53 wat mijn doel was wist ik meteen, maar wel een PR! 54,76 zag ik later op het elektronische bord met uitslagen.
Een PR altijd goed zeggen ze, maar ik had gehoopt op een grotere stap. Redelijk tevreden ben ik toch wel met deze tijd. Ik was trouwens wel Koen Jansen voor, die in de serie na mij 54,93 liep. Alle uitslagen hier.

Vandaag (Zondag) was het weer tijd voor een 800m. De grote vraag voor mij was: 'Kan ik vandaag dan eindelijk laten zien wat ik echt kan op deze afstand?' Nee werd het antwoord. Het werd een vreselijk slechte race. Nu kan ik van alles de schuld gaan geven (Ik liep helemaal alleen en werd eerste, het was opeens warm en er stond een redelijk felle wind) voor deze zeer tegenvallende tijd (2,07,20), maar het lag vooral aan mezelf. Ik liep gewoon slecht. Klik hier voor de uitslag. Duidelijk is dat er hard gewerkt moet gaan worden, maar ik heb zeker vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen binnenkort!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten