zaterdag 25 augustus 2012

3e Goudse Kaas- en Stroopwafelinstuif

De voorbereidingen waren goed en ik had er weer zin in! Als ik even 25sec. door zou komen op de 200m kon het haast niet misgaan (voor een PR op de 400m). Alleen dat moest ik nog wel even doen.. En dat was de grote vraag. Hoe zat het met mijn snelheid?

Ik volgde mijn vaste patroon voor de wedstrijd. 2uur van te voren een banaan, half uurtje van te voren inlopen, kwartier van te voren wat oefeningen en daarna nog even versnellen. Het ging goed. Toen de start, in de lichte regen en het was al helemaal donker (21.20 uur).
Bam ik was weg. Nou ja.. Bam kan je ook weer niet zeggen, want zo explosief ben ik niet. Een paar strompel pasjes en toen was ik echt weg! Ik versnelde lekker de bocht uit en had de man in baan 3 boven me al ingehaald. Het liep lekker. Het voelde goed, maar toen ik bij 200m was hoorde ik 26. Dat was niet volgens plan. Voor een PR had ik nu een bijna vlakke race nodig en als er één afstand is waar dat niet mogelijk is, is dat de 400m. Maar ik zette het van me af en liep door. Dit stuk voelde ook goed. Ik stond niet stil op het laatste rechte stuk, maar de eindtijd viel zwaar tegen. 55,57, wat bijna 2sec. boven mijn PR is.

De race was eigenlijk heel goed uitgevoerd. Alleen de snelheid is op dit moment gewoon slecht. Daar moet dus aan gewerkt worden!
uitslag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten