zaterdag 1 september 2012

6e Trackmeeting Utrecht

Vorige week bleek dat mijn snelheid voor de 400m nog ver onder niveau was, maar op de 800m is dat van iets minder belang. Ik geloofde dus dat een PR er in zat bij deze laatste trackmeeting van het jaar.
Woensdag was mijn school weer begonnen en jammer genoeg heb ik nu gym op vrijdag. Niet een perfecte voorbereiding voor mijn wedstrijden, maar zeker ook geen excuus. 

Soms ben ik erg gespannen voor wedstrijden, maar gisteren viel dat erg mee. Ik liep rustig in, deed mijn ding en voor ik het wist stond ik al aan de start van de 3e serie - baan 5. Voor een PR wist ik dat de eerste ronde hard moest gaan, want te vaak heb ik de neiging gehad om wat te sparen en had ik al geen kans meer op een goede tijd.
We waren weg. Ik zette meteen lekker aan en toen we uit de bocht kwamen kwam ik op positie 4 te lopen. Het probleem was dat ik niet kon invoegen, waardoor ik de volgende bocht wat extra meters zou maken. Doorkomst 200m: 28,5. Prima, we liepen goed op schema. Aan het eind van de bocht vond ik een gaatje en kwam ik 3e te lopen. Het tempo voelde hard aan, waardoor de rondetijd toch wat tegen viel. 400m: 1,00. De twee jongens voor mij vonden het ook te langzaam gaan en ze versnelden. Het werd nu echt zwaar, maar ik kon toch nog kracht vinden om mee te gaan, maar op het rechte stuk versnelde de jongen voor mij opeens nog veel harder en nam de kop over. Wel kon ik nog bij nummer 2 blijven. 600m: 1,30. Een PR zat er zeker in! Mijn benen begonnen helemaal vol te lopen met melkzuur. Het zal er waarschijnlijk niet uit hebben gezien, maar ik gaf alles om toch een PR in de boeken te krijgen. Daar was de finish! Pats ik was binnen op een 4e plaats uiteindelijk. De nummer 3 had 2,03,81, dus ik vermoede al dat het net geen PR was. Later zag ik inderdaad dat ik een eindtijd van 2,04,38 had (PR = 2,04,08). 
Balen, maar het geeft vertrouwen voor de volgende wedstrijden, want ik voel en weet dat er meer in zit.

In de race voor mij liepen Jelmer van der Linden (2,00,44) en Younes Chaout (2,00,74) nog mooie tijden. Verder waren er 2 URT'ers aanwezig op de 1500m. Voor Valentijn (4,18,97) ging het super, want hij verbeterde zijn PR met 15sec! Jeroen had jammer genoeg een slechte dag en eindigde ver boven zijn PR met 4,36,46.
Uitslagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten