zondag 30 september 2012

Zilver op NK Estafette

Gister was het NK Estafette in Amstelveen. We gingen er met een mooi team naartoe. Met Roman, Rutger, Jay en ik hadden we een team dat mee ging doen om de medailles op de 4x400m.
We hadden het doel om een medaille te behalen en om onder de 3,40 te lopen (wat gemiddeld 55sec. per persoon zou betekenen).

Het werd mooier dan dat. Rutger liep als eerste loper een toprace waardoor we op kop lagen bij de wissel met mij. Dit kwam tot uiting op 500m waar iedereen naar de binnenbaan mocht. Ik had een kleine voorsprong op nummer 2 & 3. Zij konden echter profiteren in de rug van mij, maar ik gaf de koppositie niet uit handen. Vervolgens volgde de wissel met Jay. Hij was de jongste van ons team (Junior C2), maar ook hij liep top. In het stuk met wind tegen kon de jongen van Leiden Atletiek perfect profiteren. Het tweede deel sprintte hij dan ook weg van Jay, maar met Roman als laatste loper hielden we nog een beetje hoop op goud. Roman verloor het eerste deel terein, maar kwam op het laatste stuk nog enorm dichtbij.

We werden nipt tweede, maar we haalden een beter resultaat dan we vooraf hadden kunnen dromen met 3,37,00! Een fantastisch resultaat, volgend jaar komen we terug om het goud op te halen!
Uitslag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten